View Single Post
Old 11-06-2006, 16:48   #1
ConnyTimber
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Almere
Posts: 42
Default Consequent en hard optreden

Het ging niet bepaald lekker met onze Timber de laatste tijd. Ze was erg happerig naar anderen. Er konden geen vreemden binnen komen. Eerst moest ze een tijd in de bench en als ik met mensen stond te praten als ik met Timber liep moest ik haar echt superkort aan de lijn houden anders was het hap. Ook wilde ze achter alle fietsers, hardlopers, rennende kinderen enz. aan. Nu hebben wij erg veel steun aan de mensen van de hondenuitlaat service die veel ervaring hebben met dit soort honden. Zij zeggen dat het probleem niet zozeer bij Timber ligt, maar bij mij (klopt hoor). Ik ben niet duidelijk genoeg haar baas dus doet ze eigenlijk maar wat. Zij hebben mij uitgelegd (en Mijke heeft dat ook gedaan) dat ik veel dominanter naar haar moet zijn. Ik moet een echte Alpha zijn, maar ik ben zo bang dat dat me niet lukt. Ik snap dat je heel consequent moet zijn en ik heb ook kleine dingetjes gelezen die Mijke adviseerde (als de hond linksaf wil gaan, rechtsaf gaan, maar ook commando's geven, hond aan de lijn in huis enz.), maar ik wil toch ook gewoon een relaxte relatie hebben met mijn hond en niet dag in dag uit mijn autoriteit moeten laten zien. Is zoiets mogelijk denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie ervaringen/adviezen.
ConnyTimber jest offline   Reply With Quote