View Single Post
Old 27-06-2007, 09:30   #6
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Misschien rare vraag maar waarom moet de keurmeester de tonsillen checken van de hondjes tijdens de keuring???? Kan me niet voorstellen dat dit nog om kiezen kijken gaat....
Veel honden zijn 'tandjes laten zien' niet gewoon en begrijpen dan ook helemaal niet wat er van hen verwacht wordt als ze proberen om 'hun bek open te breken' (want daar lijkt het dan op). Daardoor gaan ze hun van die dingen doen als je ziet op de foto's. Veel honden maken daar dan ook nog eens zo'n raar geluid bij, alsof ze aan het kokhalzen zijn als je hun kop weer loslaat...
Oefenen dus: 'tandjes laten zien'
PS: sommige honden zijn ook bang als ze plots overvallen worden met meten, tanden laten zien enz... Maar er is vaak onvoldoende tijd om de hond rustig te laten wennen en te wachten tot hij 'zich klaar voelt' om op een 'normale' manier zijn tandjes te laten zien. Vandaar het 'openbreken' van de mond van een hond die in eerste instantie niet veel zin heeft... wat zulke foto's oplevert.
Het kan zijn dat ik mij vergis en dat de tonsillen weg degelijk gecontroleerd (gemeten?) worden, maar ik dacht het niet. Kan iemand dat beamen?
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote