View Single Post
Old 16-02-2009, 22:56   #12
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

waarschijnlijk heb je mijn berichtje dus nog niet gelezen (bijna gelijk gepost) maar je kan dit probleem dus niet aflezen aan het aantal geboren dwergen!!
een groot aantal haalt de geboorte niet eens, een groot aantal zal dood geboren worden, maar ook een groot aantal zal weer door de teef zijn opgenomen en hiervan zal dus niks terug gevonden worden.

dus testen lijkt mij de enige zinvolle manier om te kijken of het een probleem is of niet.
en wat is het probleem nu eenmaal?
4 ml bloed voor de test.... terwijl je hond toch al snel zo'n 2 liter heeft of meer.

ik zou zeggen gewoon doen en ff allemaal mee werken. Lijkt mij goed voor het ras.


Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Niet helemaal mijninziens... hoe groot het probleem daadwerkelijk is kun je volgens mij afmeten aan het aantal dwergen dat daadwerkelijk geboren word. En volgens mij ligt dat aantal heeeeeeeel erg laag. En HD en dwerggroei is inderdaad appels met peren vergelijken. Maar HD is te testen en dwerggroei niet... dat zou een goed argument zijn voor een dwerggroeitest misschien....

En ziektes onder wolven...? misschien is dat een interessant topic om eens apart te starten..
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote