Thread: rauw voer
View Single Post
Old 19-09-2006, 15:20   #36
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Casey
Kim:

Je kunt inderdaad beter pens geven dan runderrib. Ten eerste omdat de toegevoegde waarde veel groter is (inderdaad door de gunstige bacterien). Ook omdat runderrib vrij riskant is! De ribben zelf zijn knetterhard en niet door de hond te verteren (zo hard zelfs dat ook barfende honden er niets mee kunnen). Zolang de hond het vlees er alleen af knaagt is er niet zoveel aan de hand, maar als de hond de botten probeert door te slikken kan hij er in stikken: oppassen dus. Als je erg veel riblapjes zou geven (waarvan de botten dan dus niet gegeten worden) dan komt je fosfor - calcium verhouding in de war. Deze verhouding is idealiter 1:1,2. Meer calcium is niet erg maar meer fosfor wel. Fosfor zit in rood vlees en organen, calcium in bot. Als je alleen vlees geeft en geen bot gaat dat dus fout. Zo af en toe een lapje rood vlees zal niet erg zijn maar overdrijf niet.

Mocht je afgezien van pens nog iets willen geven kun je denk ik het best kvv geven: Rodiworst bijvoorbeeld.

Groetjes,

Kees
Hoi Kees,

het zijn runderriblappen. Zit geen bot aan, andere variant is succadelappen. Dus alleen vlees. Dat krijgen ze dan eens per maand, naast hun brokken. Maar na al deze reacties gehoord te hebben, denk ik dat ik die lappen beter kan veranderen in pens.

Groetjes Kim

PS thanx voor je reactie!
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote