View Single Post
Old 09-04-2008, 23:47   #40
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by Barrel View Post
Hier ben ik het totaal mee eens.

Maar toch wil ik graag weten hoe je het ziet als er 2< rasverenigingen van 1 ras bestaan,
Laten we dan eens niet uitgaan van problemen die er bij bepaalde RV spelen. Maar stel de vereniging wordt gewoon veel te groot en je krijgt een splitsing.
Hoe regel je dan het ev. fokbeleid? Of ev. testen? Clubmatches en jaarlijkse evenementen? komen die er dan 2x etc. Het roept best wat vragen op.
Ga je dit allemaal van elkaar erkennen/accepteren.

Hoe meer ik erover nadenk hoe moeilijker ik dit ga vinden.

Gr. Mineke.
Denk dat je dan moet kijken waar je prioriteiten liggen als vereniging.Heb je veel fokkers,dan kan je wat meer keurings en onderzoeksgericht te werk gaan.Andere zullen misschien weer meer voor leuke doe activiteiten zijn.
Clubmatches,kun je om het jaar organiseren.
En te erkennen valt er niks,want er staat gewoon een erkende keurmeester te keuren,waarvan de uitslagen gewoon naar de Raad gaan.

Wat betrefd onderzoeken.moet het gewoon zo zijn,dat als een groep mensen (of dat nu 2e RV heet of erkende fokkers)kan aantonen dat er bepaalde afwijking in een ras is.Dan zou het zo moeten zijn dat de Raad eisen gaat stellen aan de ouderdieren om stambomen te verkrijgen.

Nu is het zo dat wij als liefhebbers van een grote populatie honden,waarvan gebleken is door deskundig onderzoek,dat er PRA en cataract voorkomt,daar niks mee kunnen.Het is zelfs zo dat er bij de ofiiciele RV,gewoon gefokt wordt met Lijders,en honden krijgen zelfs stambomen.
En dat is ook nog bestuur.Waar blijven we dan.Dat zou toch niet moeten kunnen?

Trouwens bij onze zuiderburen zijn ze net zo vreemd bezig hoor.de Belgische RV wilde daar dat er eisen gesteld zouden worden aan ouderdieren door spiegelen.Maar St. Hubertus vond het niet aangetoond dat er een probleem was,omdat meeste honden nu eenmaal in nederland zijn getest en ook geregistreerd.?????
Dacht eigenlijk dat we allemaal onder FCI vielen,dus moet je wat dat betrefd toch alles bij elkaar optellen.

Gr. Christa
Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote