View Single Post
Old 16-11-2011, 17:48   #15
Styx
Junior Member
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 9
Smile

Quote:
Originally Posted by loco View Post
http://www.apport.nl/nl/category/win...ransportkooien
Hier heb je foto's van de gewone kooien voor in de auto .
Dit is wel iets zwaarder om in en uit je auto te tillen en echt niet iets wat je er ff alleen uit tilt.
Ja, dat gewicht en de afmetingen is inderdaad wel iets om rekening mee te houden.

Ik heb gelukkig de luxe dat ik (met 2+m en 110 kg) wat groter en sterker ben dan de meeste mensen, dus daar zit nog wel een beetje marge in.

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Wil je een kooi die je in je eentje in en uit de auto tilt zou ik voor een Skykennel gaan .
http://www.apport.nl/nl/transport/va...3-intermediate
Maar dan heb je al gauw de grootste maat voor een TSW nodig en dan weet ik niet of ie in je Skoda past .

(Maar ondanks de Airco in mijn auto heb ik er ook nog een vinnetje in, voornamelijk erg makkelijk als de auto stilstaat met de honden er in .
Raampje klein beetje open, achterklep op een kier op de haak en op slot, vinnetje aan en de doggies liggen Prinsheerlijk relaxed en cool .)
Ik heb net even een meetlint ter hand genomen, en zo'n varikennel past prima in de achterbak. Het zal wel aan mij liggen, maar ze ogen vrij klein. Ik krijg de indruk dat die transportkooien (uit die eerste link van je, hierboven in dit bericht) een stuk ruimer zijn.

Hoe ver steekt zo'n "vinnetje" boven je dak uit? Wij vervoeren regelmatig boten op dat dak, en er is niet zoveel ruimte tussen de dakdrager en de dakdragers. Ook ben ik erg benieuwd wat er voor de ingreep in het dak nodig is. Onze auto is al wat ouder, en heeft heel wat kilometers. Daarnaast zijn we al naar een grotere auto aan het kijken, dus als dat een flinke duit kost en veel gedoe is, dan wordt hem dat niet.

Ook gaat er maximaal 1 hond in (er komen er geen twee), en ben ik de eerste die een ruitje in zal tikken als ik een hond in een afgesloten kokend hete auto in de zon zou zien lijden. Dus is het niet verantwoord, dan blijft ze niet alleen in de auto achter.
Styx jest offline   Reply With Quote