View Single Post
Old 30-10-2012, 13:01   #27
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Rahne View Post

Wij willen inderdaad niet dat het hele ras zo extreem terughoudend is als de Saarloos of zo dominant/pittig als de Tsjech. Denk jij dat als we nu een Tsjech inkruisen dat het hele ras ineens verandert in de Tsjech qua karakter? Er zit trouwens al Tsjech in en ook Saarloos en toch zijn onze Tamaskan niet vergelijkbaar met die rassen maar in de ervaring een stuk 'makkelijker'. Wij proberen een balans te vinden tussen verschillende rassen.

Ikzelf heb niets tegen wolfhonden maar ik wilde liever niet een hond die van angst in een hoekje wegduikt als er bezoek komt of een hond die alle andere honden opvreet, vandaar mijn keus voor de Tamaskan.


Er zit ook wolfhond in de Tamaskan. Had dat er niet ingezeten dan denk ik niet dat de Tamaskan er zo wolfachtig had uitgezien. Overigens kijken wij ook naar deze rassen, pas nog is er een Siberische Husky ingekruist. Wij proberen een balans te vinden tussen de diverse rassen in de achtergrond van de Tamaskan (en dus ook wolfhond) zodat de Tamaskan qua uiterlijk de wolf benaderd maar wel met een 'makkelijker' temperament.


Wij kiezen niet alleen op uiterlijk, anders hadden we allemaal wel Saarloos of Tsjechen gehad. Maar uiterlijk speelt wel een rol, net als karakter en gezondheid.


Ja, juist omdat het een combinatie is. Mensen willen dat 'extreme' niet naar een kant toe.
Mijn persoonlijke mening is, dat je dan wel enorm generaliseert; niet alle Tjechen vertonen dit extreme gedrag hoor.
En zou het dan al wel zo diep 'erin' zitten, zoals jij aangeeft...dan ga je toch 'inkruisen' met dit ras? Ergens klopt dat gewoon niet, naar mijn idee.

Ik heb er respect voor, dat je je keuze probeert te verduidelijken.
Mij krijg je gewoon niet om. Dat zul je ook altijd blijven houden, dat mensen van mening verschillen

Als je lid bent van een RASvereniging, die kruisen buiten het eigen ras niet wenst, dan heb je je daar aan te houden. Of die kruising nu wel of niet een goede zaak is, staat er dan buiten.
__________________

Last edited by Patty33; 30-10-2012 at 13:02. Reason: blijft lastig goed te verwoorden, wat je bedoelt ;-)
Patty33 jest offline