View Single Post
Old 13-12-2010, 09:19   #28
Cardhu
Junior Member
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 49
Default

Zolang we van dit soort fokkers honden koopt zullen deze blijven geld verdienen zonder al te veel moeite hiervoor te doen en zonder rekening te houden met de gezondheid van hun honden.

Moest iedereen nu goed nadenken over zijn toekomstige hond en weten welke de zwakheden zijn bij een ras dan kunnen ze ook een fokker uitkiezen at genoeg testen op tafel kan leggen om zijn voortplanters te verdedigen.

De fokker waar ik mijn hond van heb doet de radios op dysplasie en een dna test. Maar hoeveel fokkers zijn er dat dit nog steeds niet doen. En geloof me er zijn meer tsw's met heupdysplasie dan men denkt en ik ken zelf enkele kampioenen die heel zwakke heupen doorgeven. Of als er bij radios staat: in process kun je er ook van uitgaan dat deze niet zo goed zijn.

Uiteraard zouden bepaalde testen gewoon een verplichting moeten worden, maar dit is moeilijk te controleren en als mensen wat meer hun verstand laten spreken en bepaalde eisen gaan stellen word de druk bij de fokkers ook hoger om geen domme fouten te maken. En al bij al is de tsw toch wel een tamelijk gezond ras.
Cardhu jest offline   Reply With Quote