View Single Post
Old 22-04-2007, 09:41   #12
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by loco
Hai Bert,
Zou je echt willen dat het bestuur jou gaat vertellen hoe vaak jij je hond moet uitlaten,welk voer hij behoort te krijgen,welke dierenarts je behoort te gaan etc,etc,etc????
Nee, is alleen als voorbeeld wat ze niet doen, als inleiding naar wat in mijn ogen hun belangrijkste doel is. Ik moet er niet aan denken zeg!

Quote:
Originally Posted by loco
Maar der zijn ook goede die echt voor het ras staan!
Welke? die keuze laat ik ieder voor zichzelf maken.(dit is te glad ijs voor mij )
Yep helemaal mee eens! Maar eenmaal die keuze gemaakt tussen fokkers die voor het ras staan en fokkers die voor hun eigen belang fokken krijgt een bestuursfunctie toch wel een andere waarde? ( Statistisch gezien: Waar een groep mensen hetzelfde doen, zitten er altijd 'rotte appels' tussen)


Quote:
Originally Posted by loco
Fraude met fokdieren controleren gebeurt volgens mij door het RvB.
Een rasvereniging kan wel degelijk protocollen op stellen voor een betere controle. En kan zeker AANDRINGEN bij de RVB op betere controle.

Quote:
Originally Posted by loco
Wat wel door het bestuur kan worden geeist voor de fokdieren is BV een BONITATIE ,wat raar is dat dit niet word geeist in NL
terwijl het in de landen van herkomst wel een vereiste is
Groeten Martine

NB en dit is mijn persoonlijke mening etc
Er zijn een hoop hondenrassen de broodfokkerij in gedreven, simpelweg omdat de honden daar goedkoper zijn en veel mensen een stamboom niet interessant vinden en het uiterlijk wel. Er is dus een markt voor de broodfokkers en die maken daar (mis)gebruik van. Er zal altijd een grote groep mensen zijn die blijven kiezen voor "look alikes", omdat ze goedkoper zijn. (net als met kleding)

Stel dat een groepje leden het voorstel doet om een max. prijs af te spreken voor pups. Dus i.p.v. 1000 euro max. 450 euro dit om het risico zo klein mogelijk te houden dat ook wolfhonden de "illegale fok" in worden gedreven. Zou nog mooier zijn als dit voorstel vanuit het bestuur zelf zou komen. Maar ja daar zitten Fokkers in.

Zo zijn er nog vele voorbeelden te verzinnen denk ik die de schijn van belangenverstrengeling wekken.

Fokkers in het bestuur van rasverenigingen zet toch wel aan tot enig nadenken, en dat was het idee achter dit topic.

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote