View Single Post
Old 21-04-2007, 17:17   #2
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo Patty,

Leuk dat je zo voor je mening durft uitkomen
Ook al weet je waarschijnlijk zelf wel dat je je op glad ijs begeeft en dat deze topic wel (weer) eens in een serieuze discussie kan ontaarden.

Ik moet zeggen, bij CSW Belgium (de Belgische rasvereniging voor zij die dat nog niet doorhadden) is de voorzitter ook de grootste (lees eigenlijk 'enigste' ) fokker van het land, maar ik denk dat niemand zich daar aan stoort. Integendeel. De voorzitter is vaak diegene die voor een groot deel de vereniging uit de grond heeft gestamt en tevens degene die het meeste tijd (bloed, zweet en tranen) investeert in de vereniging. Dan mag dit volgens mij best 'bekroond' worden met het voorzitterschap. Misschien zitten wij hier in België wel in een iets andere situatie, maar toch. Een grote, goede en/of bekende fokker lijkt mij toch capabel genoeg om het voorzitterschap op zich te nemen. Wat meteen ook een zeer grote verantwoordelijk meebrengt. wij in België zijn er (denk ik toch) allemaal van overtuigt dat we ons geen betere voorzitter kunnen wensen dan degene die we nu hebben, ook al is dat een fokker. Ik moet wel zeggen dat het in onze vereniging zo is, dat iedereen zich kan aanbieden om in het bestuur te zetelen, dus 'het bestuur' is zeker geen select groepje mensen die onder hen beslissingen nemen enz. Neen, wij hebben een heel open bestuur, wat meteen ook zorgt voor een goede communicatie én een goede verstandhouding binnen de vereniging (zo ervaar ik het althans).

Het valt inderdaad wel op dat het bestuur van de nieuwe club bestaat uit (voornamelijk) fokkers, maar misschien hebben er zich ook helemaal geen andere mensen aangeboden om in het bestuur te komen? Dat weet je natuurlijk niet he...
En het is inderdaad zo dat een voorzitter objectief moet zijn en niet partijdig mag zijn, maar volgens mij ben je dat sowieso niet in je functie als voorzitter. Moest ik voorzitter zijn, zou ik denk ik zelfs partijdig zijn in de omgekeerde richting, om toch maar te laten merken dat ik daar niet zit voor mijn eigen goed.

Eigenlijk was ik niet van plan om te reageren op dit topic, maar heb het toch maar gedaan... Ik vind dit zo'n 'gevaarlijk' onderwerp, als jullie begrijpen wat ik bedoel (en dat doen jullie uiteraard) Maar ja, vrijheid van meningsuiting, ook op dit forum he...

Dus wat mij betreft zie ik er geen graten in dat het bestuur is zoals het is. En als er mensen zijn die graag hun steentje willen bijdragen, zijn die misschien wel van harte welkom voor een functie in het bestuur?

Groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote