View Single Post
Old 18-03-2012, 23:39   #9
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Ik ben het helemaal eens met Elise, voeren moet je met je ogen, niet omdat de fabrikant heeft gezegd dat een dieren van gewicht X , y gram voer moet hebben.

...

Je staat toch ook niet iedere week bij de huisarts op de stoep om te kijken of je kind wel goed is gegroeid?
Ik had het toch ook niet over hoeveelheid voer? Dat is per soort, fabrikant en hond verschillend. Het gaat mij erom dat ik een beeld wil hebben van wat een normale groei is voor een tsjech teef zodat ik iets heb om mee te vergelijken. (Een voorbeeld wat iedereen hier wel kent: dwerggroei. Dwerggroei is pas Dwerggroei als je een norm of standaard) hebt waar je de meting langs kan leggen en statistiek op kan toepassen waaruit een significante afwijking van deze norm te zien is.) Mijn vraag dus: wat is die norm :P

Eigenlijk hebben kinderen wel degelijk een schema waarbinnen het gezien wordt als normale groei. En zo raar is de vraag niet, want ik weet dat er voor golden retrievers een richtlijn is van streefgewicht per maand tussen X en Y kg.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote