View Single Post
Old 15-02-2008, 17:23   #78
leo
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1
Default ik heb ook een indian dog

Ik ben normaal niet iemand die op dit soort forums schrijft en van dit soort geroddel hou ik al helemaal niet, maar toen ik dit las moest ik toch even iets rechtzetten.
Wendy Schrievers is heel goed geweest voor de indian dogs in Nederland. zij heeft de eerste indian (ik weet niet of jullie hem nog kennen maar de stamvader in Nederland Hawkeye een onwijs mooie en sprekende reu) naar Nederland (en Europa) gehaald en het eerste nest in Europa gefokt. Zij is degene die het hier op heeft gezet en de indians bekendheid heeft gegeven. Zonder haar hadden jullie waarschijnlijk geen indian dog en misschien er zelfs nog nooit van gehoord. Ik ook niet. Ik heb al jaren contact met haar en altijd oprechte informatie en antwoord op mijn vragen gekregen. Ik weet van feit dat vele van jullie al jaren geen contact met haar hebben of haar niet eens kennen, maar dan wel hier zwartmaken. Dat is niet juist. Dat Wendy uit Nederland is vertrokken heeft niets met de honden te maken maar met een geldschuld aan de staat en een nieuwe baan in het buitenland waar ze van haar hobby: dieren haar werk kon maken. Dat fokken bij de fleet klopt al zeker niet. Ik heb een indian en wacht al een paar jaar op een 2de indian. De honden waar zij mee fokt zijn hopi 4 jaar die heeft 1 nest pups gehad en flint 8 jaar (ziet er eerder uit als 3 !) en heeft 2 keer pups gehad. Dus waar word er met de fleet gefokt? Ik wacht al een paar jaar op een pup. Ze doen vrijwilligers werk en zetten zij zich in voor alle wolfsachtige honden (indian dogs, wolfskruisingen ect) met advies en evt herplaatsen. Op het moment hebben ze een indian reu die niet herplaatst kan worden. Dat Quentin nu de kennel runt is alleen maar goed. De indian dogs worden nu weer gefokt door de Native Americans mooier kan het niet ! De informatie over het kruisen met coyoten en de stamboom is allemaal terug te vinden op de website en is mij ook van te voren verteld.

Nu over het karakter van de indian. Ik kan niet oordelen over het karakter van honden van anderen maar ik kan je vertellen over mijn indian.
Ik ben iemand die graag reist en trektochten maken hoort daarbij. Mijn hond gaat overal met mij mee naar toe. We komen op de gekste plaatsen of zijn soms dagen onderweg. Mijn hond is altijd daar bij. Ik hoef niet op hem te letten. Hij loopt niet weg en hij is gehoorzaam.
Ik doel op gehoorzaam en niet op slaafs zoals vaak mensen een hond verwachten. Ik laat mijn hond hond zijn en het opvoeden is niet altijd gemakkelijk geweest maar dat weet je als je aan een indian begint dat het geen normale hond is. Als je eenmaal die connectie hebt opgebouwd kun je geen fijnere hond wensen. Het nadeel is dat ik hem niet lang alleen kan laten en hij heeft het niet zo op vreemden. Maar dat is voor mij geen probleem. Ik hoef geen hond die met iedereen vriendjes is. Een voordeel hiervan is dat hij mijn tent bewaakt, bij mij blijft en naar niemand toe loopt. Mijn vriendin heeft een border-collie (waar we meer mee te stellen hebben gehad met de opvoeding dan met de indian) waar hij graag mee speelt. Van dominantie geen sprake. Zoals ik al zei ik wil over niemand anders spreken en kan ook niet oordelen over andere honden maar ik heb geen slechte ervaringen met de indian. Ik sta op de wachtlijst voor een 2de indian.
leo jest offline