View Single Post
Old 24-09-2007, 15:27   #50
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post
Hoi Letty,

Wat mij betreft wel. Het gaat hier om een zeer jong ras waardoor het relatief makkelijk is om te onderzoeken welke aandoeningen/ziektes er zijn gemeld in de lijn van de hond. Bij een labrador b.v. is het niet te doen om te gaan uitzoeken wat er vanaf het eerste 'begin' allemaal in die lijn is voorgekomen. Daarvoor is het ras te 'groot' en bestaat het al te lang. Bij een TSW is het wel te doen. Kijk maar naar wat Monique in korte tijd bovenwater haalt. Dit hadden jullie dus ook kunnen weten en kunnen mededelen aan de kopers.

Jullie hebben dus blijkbaar minder uitgezocht, anders hadden jullie dit geweten (= mijn conlusie) en vervolgens de INSCHATTING gemaakt dat het wel goed zit. En dat is dus in mijn ogen fout geweest.

Bert.
Bert, een vraagje,
als er 3 generaties geleden één hond is ingeslapen en er daarna misschien wel 50 ? gezonde nakomelingen zijn geboren, zou jij dan een pup kopen uit die combi of zeggen, nee, ik neem die pup niet want in die bloedlijn is er zo'n 3 generaties terug een hond ingeslapen aan een erfelijke afwijking ?

Daarbij blijkt dat het makkelijk is om aan info over deze bloedlijn te komen, dus kan de puppykoper deze info ook opzoeken VOORDAT hij besluit deen pup uit deze combi te kopen, dat heb ik ook gedaan.
Dus de koper is zelf verantwoordelijk als hij een pup koopt uit welke combinatie dan ook. Heb je twijfels over de voorouders, dan koop je die pup toch niet !!!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote