Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Grootbrengen en karakter (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Inhoud in bench (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=22277)

Annemiek 18-06-2012 23:18

Inhoud in bench
 
Hallo ieders,

sinds kaeley ondertussen een aardig potje kan slopen (digitale fotocamera (dank je verzekering), een hard-plastic bench-waterbak, een aantal tennisballen, etc..) en dit dus ook met haar benchkussen heeft gedaan, ben ik na 2 kapotte kussens (kwamen bij de bench) maar overgegaan op een miezerig, dun kleedje wat ze (nog) niet gesloopt heeft. Het probleem hierbij is alleen dat ze eigenlijk zo goed als direct op de metalen bak ligt en het erg schuift. Ik was dan ook benieuwd wat iedereen in de bench heeft liggen (voor diegenen die een bench gebruiken uiteraard) en hoe sloop-proof het is.

Het maffe is wel dat ze haar knuffelbeesten heel laat (op de losse deeltjes na, dus waar geen inhoud in zit, zoals een oor)

Groetjes
Annemiek

Wilko 18-06-2012 23:57

Styx heeft helemaal in het begin en een maand of anderhalf geleden een sloopperiode gehad, waarbij vooral haar dekentjes het moesten ontgelden (lees: meer gaten dan een vergiet). Dat beperkte zich gelukkig wel tot wat er aan dekentjes in haar bench lag of net binnen bereik van die bench hing of lag. Dat leek m.i. meer op een uiting van frustratie dan van bewuste vernielzucht.

Ik heb vanaf het begin altijd bewust iets in haar bench liggen dat ze mag slopen. Dat kan een kauwspeeltje a la mini-kong, een sok of theedoek met knoop, een stok of een stuk kartonnen tapijtkoker zijn (ik weet dat ze die stukjes van gesloopte dingen op kan eten, maar dat doet Styx gelukkig vrijwel nooit).

Ik houd het aantal speeltjes/sloopbare objecten wel beperkt omdat ik niet wil dat ze die dingen gaat verzamelen en als trofee gaat bewaken of zo. Op dit moment is er een redelijk doorzeefde fleece deken, een half gesloopte handschoen, een baby kong in sok met knoop en een dikke tak in haar bench te vinden. In het kennel buiten ligt een vrijwel gave fleece deken, een grote denne-appel, een gesloopt pluche beest en eveneens een tak.

ELISE 19-06-2012 07:27

Er ligt helemaal niets in de bench, omdat Yara in het begin ook wel eens iets ging slopen. Nu ligt ze gewoon op het metaal. Het leek mij niet goed om iedere keer hetzelfde gedrag te laten gebeuren.

wolfwoman-stefanie 19-06-2012 18:23

Hier ook in de zomer niets, is lekker koel.
In de winter of als ze nat zijn een oud hoeslaken of gordijn.

of_Mercedes_Dream 19-06-2012 19:41

Mijn honden slapen op houten paletten en in de winter ligt er stro.
Dus als je niet wil dat ze op metaal ligt zou ik een watervaste spaanplaat erin leggen, of betonplex.
Hoe minder er in ligt hoe minder ze vernielen.

De beste remedie tegen het kapot bijten is een tweede hond kopen......

Patrick

wolfwoman-stefanie 19-06-2012 20:02

Quote:

Originally Posted by of_Mercedes_Dream (Bericht 432825)
Mijn honden slapen op houten paletten en in de winter ligt er stro.
Dus als je niet wil dat ze op metaal ligt zou ik een watervaste spaanplaat erin leggen, of betonplex.
Hoe minder er in ligt hoe minder ze vernielen.
Patrick

Hier in de garage in de kennel idem.

Bench staat in de woonkamer,
daar zitten ze alleen in als ze nat zijn en om te eten.

Annemiek 19-06-2012 23:16

Quote:

Originally Posted by of_Mercedes_Dream (Bericht 432825)
De beste remedie tegen het kapot bijten is een tweede hond kopen......

Patrick

Haha, ja hoor patrick...ooit. 2 is wel leuker dan 1, maar nu doet kaeley het maar met 1x per week styx pesten :p

denk dat het voorlopig druk genoeg is met die puber hier en die 3 katten, welke zijn een kitten, een net-niet meer tiener (3 jaar) en een bejaarde. Als iedereen uitgepuberd is en ik weer nieuw werk heb ;)

Heb er nu een 2e kleedje in gelegd, en ze ligt voorlopig prinsheerlijk te slapen.

Wilko 20-06-2012 00:42

Quote:

Originally Posted by of_Mercedes_Dream (Bericht 432825)
De beste remedie tegen het kapot bijten is een tweede hond kopen......

Ik had juist de indruk dat honden elkaar heel goed kunnen leren wat niet mag en wat samen wel gesloopt kan worden dat ze in hun eentje misschien nog niet zo ver kapot krijgen. :-)

(Daarnaast moet ik er niet aan denken om elke dag in mijn eentje met twee bengels van het Kaeley/Styx-type te moeten wandelen. :-))

Tatti 23-06-2012 17:00

Quote:

Originally Posted by of_Mercedes_Dream (Bericht 432825)
De beste remedie tegen het kapot bijten is een tweede hond kopen......

Patrick

Klopt helemaal, Inc zijn oren en nek zijn al meermaals geperforeerd door Sky :lol::lol::lol:

Met andere woorden, die tweede hond heeft hier niet geholpen en Sky zijn slooplijstje is hier te vinden
http://www.hogan-sky.com/mijn-verhal...an-mensen.html

Ik zou wel oppassen met het geven van kleding (sokken) om te slopen en mee te spelen.
De meeste honden zien niet echt het verschil tussen oud en nieuw, en het kan best frustrerend zijn als je voor dat bepaalde zakenetentje je kleren geportioneerd uit de bench moet halen ;)

Gr
Tatiana

Wilko 23-06-2012 18:45

Quote:

Originally Posted by Tatti (Bericht 433070)
Ik zou wel oppassen met het geven van kleding (sokken) om te slopen en mee te spelen.
De meeste honden zien niet echt het verschil tussen oud en nieuw, en het kan best frustrerend zijn als je voor dat bepaalde zakenetentje je kleren geportioneerd uit de bench moet halen ;)

Voor Styx is het heel simpel: als ze het van ons krijgt dan mag ze het slopen, als ze het niet van ons krijgt dan heeft ze er vanaf te blijven. Tot dusver heeft dat prima gewerkt.

jmvdwiel 23-06-2012 21:25

Mijn schatje ligt op een vetbed als hij in de auto zit en op een echt bed in huis.

En er komt een tijd... dat je denkt.. nou zo erg was het niet met het sloopgedrag van mijn hond :)

Tatti 25-06-2012 05:43

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 433090)
En er komt een tijd... dat je denkt.. nou zo erg was het niet met het sloopgedrag van mijn hond :)

Vind ik ook Judith, alleen is mijn man nog niet op dat punt aangekomen :lol::lol:

Gr
Tatiana


All times are GMT +2. The time now is 02:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org